
Brand in vuilniswagen langs N755 bij Markelo
Een chauffeur van een vuilniswagen heeft donderdagochtend snel ingegrepen nadat hij rook uit de kieren van zijn voertuig zag komen. In de laadruimte van de vrachtwagen was brand ontstaan.
Het incident gebeurde op de parallelweg langs de N755 bij Markelo, ter hoogte van restaurant De Poppe. De chauffeur zette zijn voertuig direct stil en schakelde de brandweer in.
Om te voorkomen dat er extra zuurstof bij de brandende lading kwam, bleef de achterklep van de vuilniswagen gesloten totdat de brandweer ter plaatse was. Vervolgens werd de lading op de weg gestort zodat de brandweer het brandende afval kon blussen.
De vuilniswagen was bezig met het inzamelen van bedrijfsafval toen de brand ontstond. Waardoor het afval in brand is gevlogen, is niet bekend.
Als gevolg van het incident was de parallelweg enige tijd afgesloten voor verkeer. Nadat de brand was geblust, werd een kraan ingezet om het afval in een andere vrachtwagen over te laden.
Voor zover bekend raakte niemand gewond. De brandweer wist verdere schade aan het voertuig te voorkomen.







